"El treball dóna el seu fruit"

26 Novembre 2013

Aquest és el lema que anima a les alumnes del Centre de Formació Tècnica Kimlea. Un projecte de Kianda Foundation que busca proporcionar educació de qualitat i personalitzada a dones i nenes que , d'una altra manera, no tindrien accés a ella.

Kimlea Training Center es fundà al 1992 amb l'ajuda de la Unió Europea per a oferir capacitació tècnica a les dones de les plantacions de te de la zona de Tigoni i a les seves filles. La majoria d'elles tot just tenen formació i es troben en un cercle viciós de pobresa difícil de resoldre. Depenen de la recol·lecció del te o del cafè, un treball temporal amb el que aconsegueixen cinc xílings per quilo recollit (menys d'un euro al día), treballant de sol a sol. Aquests ingressos no són suficients per a satisfer les necessitats bàsiques d'una família i menys per a cobrir despeses sanitàries o d'educació.

Per tal d'ajudar a resoldre el problema d'aquestes dones i les seves famílies, la Fundació Kianda va començar. El seu objectiu principal és proporcionar coneixements tècnics a dones i nenes per a que tinguin una font alternativa d'ingressos i puguin elevar el nivell de vida de les seves famílies i, per tant, el de la societat que les envolta.

Kimlea començà a una habitació prefabricada amb un grup de dones que treballaven a les plantacions de te i cafè, a les quals s'ensenyava habilitats de gestió domèstica i costura. Amb l'ajuda dels donants de Kimlea, al 1992 es va poder fer front a la construcció de les instal·lacions necessàries per a donar resposta a la creixent demanda.

Cada estudiant té com a objectiu preparar un millor futur per a sí mateixa i pels seus. Aquesta motivació les encoratja a treballar molt i bé. Kimlea ofereix dues modalitats d'estudis (a temps complet o a temps parcial) i la formació inclou alfabetització d'adults, anglès, informàtica, producció agrària, alimentària i tèxtil i gestió domèstica. Amb el certificat i habilitats adquirits, les estudiants són capaços d'iniciar els seus propis negocis o ser emprades ben remunerades.