Un centre destinat als afectats pel COVID-19 al Congo

Monkole està destinant esforços per proveir de la millor manera possible als afectats pel coronavirus

El Centre Hospitalari Monkole ha obert un Centre dedicat exclusivament per donar resposta a l'Coronavirus i reaccionar a la crida del President de Congo el 18 de març de l'any 2020 per posar tots els recursos necessaris en la lluita contra la pandèmia.

Monkole està situat a Kinshasa, a la República Democràtica de Congo, i dóna servei a tots els pacients, tot i que el 48% prescindeix dels recursos necessaris per pagar l'hospitalització. Per aquest motiu, busquem recursos econòmics per finançar els costos de totes aquelles persones que necessiten una assistència sanitària.

Ara el seu focus està en atendre el major nombre de persones afectades pel COVID-19. Per aquest motiu, Monkole va sol·licitar suport a el Govern de Congo davant la necessitat de material i consumibles; aquest els va donar 7 mil dòlars. Actualment, la Fundació Amics de Monkole, amb qui col·labora la Fundació Montblanc, sol·licita 36 mil dòlars per finançar el projecte. Fins ara s'han recaptat gairebé 11 mil euros.

La seva capacitat actual és de 25 llits i compta amb un equip de 49 persones, entre les quals es troben metges, infermers, tècnics de laboratori, psicòlegs, higienistes, entre d'altres. El 4 de maig van rebre el seu primer pacient i actualment compten amb 24 casos confirmats, 13 casos curats i dos morts. Fins a la data hi ha 9 casos hospitalitzats i 10 casos en observació. Tot i que queda prou diners per reunir, Monkole lluita per donar la major dignitat als serveis que ofereixen.