Suport a Associacions

27 Febrer 2017

La Fundació Montblanc creu que l'associacionisme és un marc adequat per sumar esforços i compartir ideals en la tasca d'aconseguir un món millor. Considera que és un instrument de participació ciutadana amb projecció a la societat, que permet la seva evolució cap a models més justos i solidaris. Per això, dóna suport a les associacions no lucratives, proporcionant-ajudes i eines adequades per a la seva gestió.

Assessorament

Dóna suport a associacions i entitats no lucratives, d'àmbit català, que tinguin com fins a la protecció a la infància i la joventut: - En matèria jurídica, fiscal i comptable. - En organització i gestió de l'entitat. - En obtenció de recursos públics i privats.

Formació

Imparteix cursos de gestió per a associacions sense ànim de lucre que tinguin com a finalitat la protecció de la infància i la joventut.

Organitza jornades, seminaris i cursos específics per a associacions.

Fomenta la participació en congressos i altres activitats d'interès per a les entitats no lucratives.

Ajuts

Concedeix ajuts econòmics per a projectes executats per associacions i ONGD que tinguin com a finalitat la protecció a la infància i la joventut.

Per la seva sol·licitud, cal enviar:

• Carta explicativa de el projecte indicant la quantia de l'ajuda sol·licitada.
  • Estatuts de l'Associació.
  • Pressupost de l'Associació (any en curs i el previst i realitzat de l'any anterior).
  • Relació d'entitats que col·laboren amb l'Associació.
  • Memòria d'activitats de l'associació.

Colònies

Fa uns anys, un grup d'associacions catalanes, entre les quals algunes tenien convenis amb la Fundació, van demanar a Montblanc assessorament i suport a l'hora d'organitzar les colònies d'estiu que cada any preparaven totes juntes.

En la línia d'oferir suport a les associacions que ho demanen, la Fundació va accedir des de llavors a organitzar i gestionar les colònies d'estiu: des de la contractació de les cases, el disseny i la impressió dels fullets d'estiu, la programació de les activitats, la contractació dels autocars i la gestió de les inscripcions, els pagaments i la documentació. En total s'organitzen entre 10 i 12 colònies amb una mitjana de 700 participants.