Un Centre destinat als afectats de la COVID-19 al Congo

Monkole està destinant esforços per proveir el millor possible als afectats de coronavirus

El Centre Hospitalari Monkole ha obert un Pavelló dedicat exclusivament a donar resposta al Coronavirus i reaccionar a la crida del Cap d’Estat a la Nació el 18 de març del 2020 per posar tots els recursos necessaris en la lluita contra la pandèmia.

Monkole està situat a Kinshasa, a la República Democràtica del Congo, i dóna servei a tots els pacients encara que el 48% prescindeix dels recursos necessaris per pagar l’hospitalització. Per aquest motiu, busquem recursos econòmics per finançar els costos de totes aquelles persones que necessiten assistència sanitària.

Ara el seu focus està a atendre el nombre més gran de persones afectades per la COVID-19. Per aquest motiu, Monkole va sol·licitar suport al Govern del Congo davant la necessitat de material i consumibles; aquest els va donar 7 mil dòlars. Actualment, la Fundació Amics de Monkole, amb qui col·labora la Fundació Montblanc, sol·licita 36 mil dòlars per finançar el projecte. Fins ara, han recaptat quasi 11 mil euros.

La seva capacitat actual és de 25 llits i compta amb un equip de 49 persones, entre les quals es troben metges, infermers, tècnics de laboratori, psicòlegs, higienistes, entre d’altres. El 4 de maig van rebre el seu primer pacient i actualment compten amb 24 casos confirmats, 13 casos curats i dos morts. Fins a la data hi ha 9 casos hospitalitzats i 10 casos en observació. Encara que queda bastants diners per reunir, Monkole lluita per donar la dignitat més gran als serveis que ofereixen.