Hem guanyat la beca Devreporter de Lafede.cat

Fundació Montblanc ha estat becada per Lafede.cat – Organitzacions per a la Justícia Global amb l a III Beca Devreporter, per a la realització del projecte denominat “In the Belly of Congo”.

Aquest projecte s’emmarca dins de l’estratègia per a la Cooperació al Desenvolupament de la RD del Congo en materia de Salut, mantenint el compromís central amb les persones, protagonistas del desenvolupament, les relacions de gènere i els Drets Humans.

L’objectiu informatiu del reportatge és aconseguir, una cobertura universal de salut, en un país on de mitjana hi ha menys d’un metge per cada 10.000 habitants. I denunciar la desigualtat i discriminació, per acabar contra la violencia física i sexual contra les dones, la transmissió de malalties sexuals, embarassos no desitjats i d’alt risc, etc. Demostrar com la prevenció, l’educació, la formació i l’atenció mèdica indispensable poden canviar moltes d’aquestes històries.

Tot això será posible gràcies a una veu local, la de la doctora Tendobi, qui ha aconseguit crear una xarxa de treball mèdic i social, clarament feminista. Aquest reportatge pot ser d’inspiració per a donar veu a l’apoderament, propi i aliè, a totes les dones d’arreu del món per començar a equilibrar la balança de la justicia de gènere.

Fundació Montblanc per a la promoció de la dona treballarà colze a colze amb la productora Muzungu Producciones, per publicar diversos articles audiovisuals i en text a la plataforma periodística “Universo Àfrica” de la Vanguardia, també amb TeleSn, AJ+ Español i la Revista 5W.