Atrápalo i Fundació Montblanc, junts en un projecte educatiu

Tornem de vacances amb les piles ben carregades.

Com és habitual, la Fundació dedica tots els seus esforços a la cooperació internacional i als projectes locals. Aquest any, però, ens hem decidit a fer un projecte educatiu entusiasmant.

Des del nostre treball amb joves, ens identifiquem amb les preocupacions dels adolescents, aquelles pròpies de la seva edat que pateixen i, de les quals, sovint no en parlen o no saben com enfrontar-les. És per aquest motiu que Montblanc i Atrápalo han decidit treballar conjuntament en un projecte que proporcioni una eina per poder debatre i parlar sobre aquests temes entre els joves, a les escoles, els centres cívics, les biblioteques i clubs. Parlem de "Nosotros", un projecte educatiu que utilitza l'audiovisual com a eina per a treballar certs temes i valors amb els adolescents a l'aula.

Es faran cinc peces audiovisuals en format de websèrie que seran penjades a una plataforma web pròpia de la Fundació a través de la qual, amb un usuari i una paraula de pas, els centres que ho vulguin hi podran accedir. A més, la Fundació oferirà dossiers pedagògics per a cada capítol amb un objectiu molt clar: ajudar als centres a parlar sobre els temes que apareguin en els vídeos. Temes com el bullying, l'amistat, la relació amb els pares i germans, les xarxes socials, entre altres, seran presents al llarg dels cinc episodis. Cal destacar que absolutament tot això serà gratuït per a tots els centres.

Si voleu col·laborar en el projecte, des d'Atrápalo podeu fer-ho. L'empresa, des de fa anys, té habilitada una zona que es coneix com a Redondeo Solidario, de manera que quan aneu a fer el pagament de quelcom (una entrada, un viatge, una activitat o experiència...), tindreu l’opció de donar els cèntims restants que queden per assolir un número rodó en el pagament a favor d'una campanya solidària; si accepteu, doneu uns cèntims a la causa. Durant tot el mes de setembre, els cèntims que doneu aniran destinats a aquest projecte per a la Fundació Montblanc, un projecte del qual podran gaudir, de manera gratuïta, tots els adolescents.

La fundació aposta per una joventut amb valors; per això l’impulsem amb diferents projectes. “Nosotros” és una de les opcions educatives que poden arribar a tenir més incidència social i educativa.