hosting per dinahosting

A l'escola amb matatu

Sisè dia al continent africà, què afortunades som. Ens recordem unes a les altres que estem a l'Àfrica, és una cosa tan gran per a nosaltres ... Un fantàstic esmorzar ens ha donat l'energia suficient per començar amb bon peu. Vam pujar al "Matatu" per anar a Maramba un dia més, el "Matatu" és una furgoneta que cobreix rutes concretes, recorrent les carreteres i carrers recollint a gent per portar-los a les destinacions que vulguin, el vehicle té capacitat per a unes 12 persones però per a ells, on caben 13 caben fins a 23 persones, una divertidíssima bogeria "hakuna matata-no hi ha problemes". Amb la música del "Matatu", que surt d'un petit altaveu amb so saturat i que ens ha fet despertar encara més, arribem a Maramba. Sabíem que els nens bevien un got de llet diari, avui els hem pogut acompanyar i veure-ho. Els que els paguen la llet, són els propietaris de la fàbrica de te, aquests a més també s'encarreguen que les professores de la llar d'infants, Purity i Agnes, cobrin un salari. Les plantacions de te es troben als voltants de Maramba i la majoria de les mares dels nens als quals donem classe hi treballen, 12 hores de jornada laboral i mal pagades. Molts dels nens, el got de llet dels matins, és l'únic aliment que tenen durant tot el dia.

Avui toca jugar amb yoyos, i preparar una plantació de llenties. Les preparem en gotets transparents, perquè vegin com germinen en els propers dies. Les amaguen entre cotó, que humitegen, i posen el seu nom al gotet amb un retolador. Després els hem explicat el conte de la Caputxeta Vermella, ha estat tota una odissea que ens entenguessin els nens, molts d'ells encara no entenen l'anglès i Chela, la nostra acompanyant, ens ha ajudat a traduir-ho a swahili. Per premiar-los i fer-los entendre el bon comportament, hem penjat a la classe unes cartolines amb el nom dels nens perquè cada dia posin un punt adhesiu si s'han portat bé. D'aquesta manera, també treballem que els nens diguin gràcies quan els premiem.

Durant tot el dia d'avui, ens ha acompanyat Jacqui, una noia que treballa en Kianda Foundation, la nostra contrapart, i que ha estudiat IT, ens ha ajudat com si fos una més de nosaltres.

Després hem tingut la sort de tenir una tertúlia amb Frankie la directora de Kimlea, ens ha explicat la seva vida i com va iniciar el projecte dins de la fundació. Ens va comentar que fa 29 anys que ho va començar amb l'objectiu de crear una escola de capacitació per a la dona, actualment és una líder comunitària a la zona. Gran part del seu treball consisteix a viatjar pel món per aconseguir fons per poder pagar els estudis de les nenes que estudien a Kimlea, cada alumna suposa una despesa d'uns 680 euros a l'any, elles es poden pagar 200 euros i els 480 euros restants , són finançats per voluntaris i diners que s'han anat recaptant. El dia 7 hi ha un esdeveniment en un Golf de la zona per aconseguir sponsors, ens han anunciat que anirem per ajudar en el que faci falta i aconseguir que sigui un èxit, tota una responsabilitat. Sorpreses per la fantàstica tasca que es fa a Kimlea i la quantitat de gent que col·labora en això ens anem a dormir. Kenya no deixa de sorprendre'ns.

Més informació SÍ, ACCEPTO